Ons verblijf in de vakantie hoeve was een echte meevaller.

"Mijn schoonouders waren daar van maandag, wij vanaf woensdag en de 25 anderen vanaf vrijdag. Iedereen is zondag tevreden naar huis gegaan en de schoonouders zijn maandagmorgen vertrokken na de afrekening.

De contacten met de eigenaar verliepen in een gemoedelijke sfeer, zelfs samen een wijntje gedronken!

Scores voor de groepsaccommodatie Saint-Monon:
Ontvangst: 10
Netheid: 9
Verzorgdheid: 9
Comfort: 8
Faciliteiten:
Kindvriendelijk: van 6 tot 9 (zie lager)
Privacy: 9
Ligging: 8
Prijs/kwaliteitsverhouding: 9
Aantal sterren: 4

We hadden 2 peuters mee van 18 maand en ik had als opa van woensdag een van die twee mee. Van de ouders kwam de bemerking en vraag of het niet mogelijk is om in de biljartzaal een hekje aan die trap te zetten. Je weet hoe kinderen zijn: direct die trap op! Ook in de tuin is er een trap naar de vroegere varkensstal, nu overdekte plaats voor BBQ. Daar is de trap aan 1 zijde met een hek afgesloten en de kant dichtst tegen de plaats waar iedereen zit, heeft geen hekje. Deze aanpassingen zouden heel nuttig kunnen zijn.

Achter het huis ligt nog een deel van de mooie tuin. Misschien kan men dit meer uitnodigend maken om daar te gaan zitten door ook daar tafeltjes te zetten. Wij hebben zondag alles naar daar versleurd voor de koffie en je hebt daar eigenlijk een veel mooier zicht dan vooraan.

Nog een tip voor de keuken: kan men bij de instructies vermelden dat men de dampkap moet inschakelen als men kookt. Het was even schrikken toen het brandalarm afging!

We weten niet of het mogelijk is maar het zou nog meer comfort geven indien de motor van de koelcel buiten kon geplaatst worden zoals nu het geval is met de motor van de dampkap. De motor van de koelcel slaat bijna om de 2 minuten aan, ook 's nachts, en maakt heel veel lawaai. Mijn schoonbroer heeft in zijn vinotheek in Roeselare ook een koelcel en bij hem staat de motor buiten met geen lawaaaihinder. Anderzijds waren we heel tevreden dat we zo'n grote koelcel hadden.

De contacten met Le Pachis:
Ik vond het fijn dat jullie de info in het Nederlands geven maar voor mij is dit niet noodzakelijk. Het is wel klantvriendelijk. Jullie streven naar een goed contact met de klanten. Daarom heb ik in jullie feedbackbrief enkele correcties aangebracht. Ik heb zo ook al standaardbrieven opgesteld voor andere vakantiewoningen, zowel in Wallonië als in Duitsland, Frankrijk en Italië. Als mensen de moeite doen om in het Nederlands te antwoorden dan vind ik dit lovenswaardig. Ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt?!
De instructies die jullie geven ivm betaling enz. zijn heel duidelijk. Ook de toeristische info was duidelijk. We hebben gebruik gemaakt van de mountainbikeverhuur in Rochefort en iedereen was tevreden over de service van het bedrijf. De bakker en de beenhouwer in Forrières leveren kwaliteitsvolle producten.

We hopen dat u tevreden bent met onze evaluatie en nogmaals dank voor het vlotte verloop van de boeking en de vakantie.

Namens de familie Moerman, bedankt!"

Belgie, augustus 2012.